کارتن معمولی

بررسی تفاوت های قیمت کارتن معمولی و کارتن لمینتی

قیمت کارتن معمولی و کارتن لمینتی

در صنعت کارتن سازی با انواع کارتن ها و جعبه های مقوایی مواجه هستیم که هر یک با ویژگی های ساختاری خاص خود در انواع کاربردها استفاده می شوند و به طور کلی انواع این جعبه های مقوایی را به دو دسته اصلی کارتن معمولی و کارتن یا جعبه لمینتی تقسیم بندی می کنند. دسته بندی های انجام شده طبق اصول خاص و روش های تولید انواع این کارتن ها انجام می شود و به لحاظ ساختاری و کاربردی تمایزات قابل توجه ای بین این جعبه های مقوایی وجود دارد، به طوری که نمی توان از تفاوت قیمت کارتن معمولی و کارتن لمینتی چشم پوشی کرد.

همانطور که اشاره شد کارتن معمولی و کارتن لمینتی به لحاظ ویژگی های ساختاری، ظاهری و گاها کاربردی تفاوت های زیادی با هم دارند؛ اما تفاوت قیمت کارتن های مختلف با یکدیگر مهم ترین مسئله ای است که در کاربرد این جعبه ها در مصارف مختلف نقش دارد، به طوری که نمی توان از این مسئله چشم پوشی کرد.

در خرید هر نوع کالا یکی از مهم ترین فاکتورهایی که ابتدا توسط مشتری بررسی می شود، قیمت کالا می باشد که البته قیمت هر نوع کالا طبق عوامل و فاکتورهای مختلفی تعیین می گردد. در زمینه خرید انواع کارتن نیز با توجه به آنکه خرید و سفارش به صورت عمده انجام می شود، اولین فاکتوری که در هنگام خرید بررسی می گردد، قیمت کارتن می باشد. قیمت کارتن بر اساس فاکتورهای مختلفی محاسبه می شود و نوع چاپ یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در این زمینه بر قیمت کارتن تاثیر دارد.

چاپ کارتن معمولی با دستگاه چاپ فلکسو انجام شده و چاپ کارتن لمینتی با روش های خاص و نوینی انجام می شود تا کیفیت طراحی های گرافیکی چاپ بدین طریق افزایش یابد. بنابراین یکی از تفاوت های اصلی کارتن معمولی و کارتن لمینتی در نوع چاپ آن ها می باشد که بر قیمت کارتن نیز تاثیری مستقیم دارد و تمایزات فراوانی را بدین وسیله بین این دو جعبه به وجود آورده است.

کارتن لمینتی

تفاوت قیمت کارتن معمولی و کارتن لمینتی

همانطور که اشاره شد کارتن معمولی و کارتن لمینتی از نظر چاپ و تولید بسیار با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما از نظر کاربرد مواد اولیه تقریبا ورق های کاغذ به کار رفته در این دو نوع کارتن مشابه یکدیگر انتخاب می شوند که البته به درخواست و سفارش مشتری می توان مواد اولیه را تغییر داد تا کارتن به شکل سفارشی طراحی و تولید گردد.

بیشتر بخوانید:   تاریخچه پست در ایران - از گذشته تا کنون

چاپ کارتن به روش چاپ فلکسو با دستگاه های مختلفی انجام می شود و از این روش برای چاپ انواع کارتن های دو لایه، سه لایه و پنج لایه می توان استفاده کرد. استفاده از رنگ ها در این روش چاپ به شکل محدودتری انجام می شود، به این صورت که شما تنها می توان یک تا پنج رنگ را در طراحی کارتن های سفید و قهوه ای استفاده کنید که البته این یکی از دلایلی است که موجب شده کارتن های چاپ فلکسو را کارتن معمولی بنامند. قیمت کارتن معمولی برخلاف چاپ ساده آن بسیار پر هزینه می باشد، چرا که از دستگاه های گران قیمتی در چاپ طراحی ها استفاده می کنند و لذا خرید این نوع کارتن به شکل عمده با صرفه خواهد بود.

برخلاف چاپ کارتن های معمولی چاپ کارتن لمینتی در انواع رنگ ها و طرح های گرافیکی با کیفیت بسیار فوق العاده ای انجام می شود و از نظر جذابیت های ظاهری این کارتن بازاریابی گسترده ای برای کسب و کارها دارد. در این روش شما می توانید هر نوع طرح و رنگ را روی انواع کارتن های سفید و قهوه ای چاپ کنید؛ اما با توجه به روش پیچیده چاپ و تولید این کارتن ها، قیمت کارتن لمینتی نسبت به کارتن معمولی بالاتر می باشد.

بنابراین در محاسبه و بررسی تفاوت قیمت کارتن معمولی و کارتن لمینتی باید بگوییم که با توجه به روش تولید این کارتن ها قیمت های محاسبه شده کاملا مناسب می باشد؛ اما انتخاب نوع کارتن همواره به شرایط مالی شما بستگی دارد و شما می توانید بسته به بودجه و سرمایه اولیه خود هر نوع کارتنی را برای بسته بندی کالاها و محصولات استفاده کنید که البته توجه به نیازهای بسته بندی محصول و بازاریابی به روش بسته بندی های تبلیغاتی نیز در انتخاب لوازم بسته بندی مناسب و ایده آل کسب و کارتان موثر می باشد.

قیمت کارتن سفارشی

تولیدکنندگان و صاحبین صنایع تولیدی بزرگ همواره محصولات خود را در حجم های انبوه به نقاط مختلف کشور یا حتی سراسر جهان ارسال می کنند و برای حفاظت از کالاهای خود در هنگام حمل و نقل همواره لوازم بسته بندی متنوعی به کار می برند که استفاده از انواع کارتن های آماده و سفارشی یکی از گزینه های متداول در این زمینه می باشد.

بیشتر بخوانید:   چرا در ارسال بار خود از پاکت پستی یا کارتن پستی استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید کارتن های آماده بدون هیچ طراحی و نقشی به بازار عرضه می شوند و می توان آن ها را به صورت عمده خریداری کرد؛ اما استفاده از کارتن های سفارشی که با طراحی های گرافیکی خاص تولید می شوند، می تواند در بازاریابی کالاها و فروش آن ها موثر واقع شود، از این رو اغلب صنایع تولیدی به منظور برندسازی کسب و کار خود همواره سعی دارند با انتخاب بسته بندی های سفارشی کسب و کار خود را به افراد مختلف در سراسر جهان معرفی کنند که در این زمینه استفاده از کارتن های سفارشی با طراحی های خاص کسب و کارها می تواند بهترین گزینه باشد.

چاپ کارتن با روش های گوناگونی انجام می شود و در صنعت کارتن سازی متخصصین و اپراتورهای با تجربه طبق تخصص خود با انواع دستگاه های چاپ آشنا بوده و طراحی و چاپ کارتن را انجام می دهند. با این حال انتخاب نوع چاپ، مواد اولیه، جنس کارتن، ابعاد و تعداد آن می تواند طبق سفارش مشتری انجام شود که در این صورت دیگر با کارتن ها آماده سروکار نداریم، بلکه در اینجا ما در حال ساخت و طراحی کارتن های سفارشی هستیم که متمایز از سایر صنایع تولید می گردد و می توان یک نشان اختصاصی در کسب و کار شما باشد.

قیمت کارتن سفارشی به فاکتورهای مختلفی از جمله مواد اولیه، روش چاپ، دستگاه های صنعتی، ابعاد جعبه، تعداد و تیراژ چاپ بستگی دارد؛ اما با این حال شما می توانید این نوع کارتن را با سفارش و خرید از تولیدکنندگان معتبر در بهترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید که در این زمینه گروه تولیدی کارتن چاپ با بیش از بیست سال سابقه تولید و فروش انواع کارتن پستی خدمات و محصولات شگفت انگیزی را به شما ارائه می دهد. برای سفارش هر نوع کارتن شما می توانید از طریق سایت اقدام نموده یا با مشاورین ما در این خصوص تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید