کارتن آماده

بررسی تفاوت قیمت جعبه لمینتی و جعبه معمولی

قیمت جعبه لمینتی با قیمت جعبه معمولی چه تفاوتی دارد؟

در صنعت کارتن سازی با انواع مختلفی از روش های چاپ کارتن مواجه هستیم، به طوری که تفاوت در نوع چاپ موجب شده تا محصولات این صنعت را در انواع مختلفی از جعبه های مقوایی دسته بندی کنند. جعبه های لمینتی و کارتن های معمولی دو دسته مهم از انواع مختلف جعبه های بسته بندی هستند که از نظر روش چاپ و تولید با یکدیگر تفاوت دارند، به طوری که این تفاوت در بررسی قیمت جعبه ها نیز تاثیر گذاشته است.

چاپ کارتن همواره با ماشین آلات و دستگاه های صنعتی پیشرفته ای انجام می شود؛ اما با این حال با توجه به تنوع تکنیک چاپ کارتن انواع جعبه های مقوایی به لحاظ کیفیت چاپ کاملا متفاوت می باشند، به طوری که در هر کاربردی می توان از انواع مختلف تکنیک های چاپ استفاده کرد. چاپ با دستگاه فلکسو در طراحی کارتن های معمولی و چاپ لمینتی در طراحی جعبه لمینتی کاربرد دارد و به لحاظ کیفیتی طراحی پوسترهای تبلیغاتی و طرح های گرافیکی ویژه روی جعبه های مقوایی و انواع کارتن ها در چاپ لمینتی بهتر انجام می شود، به طوری که کارتن های لمینتی به عنوان لوکس ترین بسته بندی در صنایع مختلف به کار برده می شوند.

چاپ لمینتی در طرح ها و رنگ های متنوع انجام می شود و در این حالت کاربر بدون هیچ گونه محدودیتی می تواند هر طرح و رنگی را در طراحی و تولید جعبه های مقوایی استفاده کند؛ اما این در حالی است که چاپ فلکسو با محدودیت رنگ انجام شده و شما نهایت 5 رنگ را می توانید در طراحی کارتن های مقوایی استفاده کنید که این عامل خود می تواند در انتخاب و قیمت جعبه های مختلف موثر واقع شود. اکنون شاید بپرسید قیمت جعبه لمینتی با قیمت جعبه معمولی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در پاسخ باید گفت که روش لمینتی با تکنیک های خاص و پیچیده ای انجام می شود و کیفیت چاپ در این روش قابل مقایسه با روش چاپ کارتن های معمولی نیست؛ اما در حالت کلی باید گفت که چاپ کارتن لمینتی با هزینه های بیشتری انجام می شود و این در حالی است که چاپ فلکسو در تعداد پایین اصلا مقرون به صرفه نیست!

جعبه لمینیتی

قیمت جعبه های بسته بندی بر چه اساسی تعیین می شوند؟

بیشتر بخوانید:   کارتن پست اختصاصی

بنابراین با این تعاریف این سوال به وجود می آید که کدام روش چاپ کارتن مقرون به صرفه است؟ یا اصلا قیمت جعبه لمینتی و جعبه معمولی بر چه اساسی تعیین می گردد تا منصفانه باشد؟ پاسخ به این سوالات تنها با بررسی انواع روش چاپ کارتن روشن خواهد شد؛ اما پیش از آن لازم است متذکر شویم که هر نوع کارتن برای بسته بندی کالاهای خاص خود قابل استفاده بوده و همچنین انتخاب آن به سرمایه اولیه و سلیقه شما بستگی دارد و این یعنی نمی توان گفت کدام مدل جعبه بهتر است، بلکه در هر شرایطی شما می توانید بسته به نیازها و توانایی که دارید از انواع جعبه ها استفاده کنید.

قیمت جعبه های بسته بندی بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می شود که البته معیارهایی مثل ابعاد جعبه، تیراژ چاپ، جنس مواد اولیه، تعداد ورق های کاغذ، خط تولید و … در دو روش چاپ کارتن کاملا یکسان بررسی می شوند؛ اما آنچه قیمت جعبه های لمینتی را از قیمت جعبه های معمولی متمایز می سازد، روش چاپ این جعبه ها است که کاملا متفاوت از یکدیگر انجام می شوند.

در روش چاپ فلکسو با وجود اینکه چاپ با دستگاه فلکسو انجام می شود و چاپ کارتن راحت تر است، قیمت جعبه های معمولی با قیمت های باورنکردنی محاسبه می شود، به طوری که صنایع تولید توصیه می کنند چاپ فلکسو را برای تیراژهای بالا استفاده کنید تا مقرون به صرفه باشد و مهم ترین دلیل این اتفاق هزینه بالای خرید و نگهداری دستگاه های فلکسو می باشد.

در روش لمینتی نیز چاپ کارتن طی دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول پوستر کارتن با طراحی ها و رنگ های مختلف روی یک کاغذ جداگانه چاپ شده و سپس به ورق کارتن چسبانده می شود که این کار با توجه به کیفیت بالای چاپ و استفاده از کارهای گرافیکی با کیفیت با هزینه های سنگینی انجام می شود؛ اما اگر به بسته بندی لوکس این جعبه ها نگاه کنید شما هم ارزش بالای این جعبه ها را درک می کنید.

بنابراین عامل مهم در تعیین قیمت جعبه های بسته بندی روش چاپ آن ها می باشد که این فاکتور می تواند با توجه به شرایط شما و سرمایه اولیه ای که برای خرید لوازم بسته بندی کنار گذاشته اید، با هزینه های سنگین یا بالعکس با قیمت های بسیار پایین محاسبه شود که البته در این زمینه فراموش نکنید که انتخاب کالای با کیفیت مهم ترین اصل در نگهداری و بسته بندی محصولات شما است، پس سعی کنید در این زمینه به کیفیت جعبه ها بیشتر از قیمت آن ها توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   مقوا چیست؟ انواع مقوا
Brown boxes in a pile, with the top one open.

چگونه قیمت جعبه های بسته بندی را کاهش دهیم؟

راه های زیادی وجود دارد تا هزینه های اولیه در راه اندازی کسب و کارها را کاهش دهیم. خرید لوازم و تجهیزات بسته بندی از جمله وسایلی است که باید هزینه های آن ها را با سرمایه های اولیه کار پرداخت کنیم. بنابراین در این خصوص نیز تمامی صنایع تولیدی به دنبال آن هستند که با خرید جعبه های کارتنی ارزان قیمت هزینه های اولیه کسب و کار خود را کاهش دهد؛ اما چگونه قیمت جعبه های بسته بندی را کاهش دهیم؟

روش ها و تکنیک های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توانید به وسیله آن ها لوازم بسته بندی مورد نیاز کسب و کار خود را با قیمت های پایین تری خریداری کنید. به عنوان مثال می توانید از کارتن های آماده استفاده کنید که بسیار ارزان قیمت هستند و می توانید آن ها را در بازار به صورت عمده نیز خریداری نمایید یا می توانید کارتن های سفارشی و مخصوص برند خود را به طور مستقیم از تولیدکنندگان معتبر خریداری کنید که این کار در کیفیت چاپ کارتن نیز موثر است.

نحوه سفارش کارتن نیز از جمله عواملی است که می تواند در کاهش قیمت جعبه های بسته بندی موثر واقع شود، بدین صورت که شما به طور مستقیم با تولیدکنندگان قرارداد بسته و تا حدودی جعبه های بسته بندی را به صورت عمده خریداری می کنید که مهم ترین مزیت این روش چاپ سفارشی و اختصاصی انواع کارتن می باشد.

گروه تولیدی کارتن چاپ از جمله تولیدکنندگان معتبر داخلی است که در خصوص تولید چاپ اختصاصی انواع کارتن های معمولی و لمینتی محصولات مختلفی را به بازارهای داخلی و خارجی و همچنین صنایع تولیدی کشور ارائه کرده است. برای سفارش انواع کارتن یا خرید کارتن آماده با قیمت مناسب می توانید از طریق سایت اقدام کرده یا با مشاورین کارتن چاپ تماس بگیرید تا شما را در خصوص نحوه سفارش راهنمایی نمایند.

Empty room with cardboard boxes

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید