جعبه مقوایی

چگونه می توان به درستی جعبه های مقوایی را بازیافت کرد ؟؟

استفاده از جعبه‌های مقوایی پس از اسباب‌کشی و یا دریافت بسته‌ها می‌تواند دردسر ایجاد کند. در زیر چند نکته برای بازیافت جعبه‌های مقوایی شما آورده شده‌است.

ما در جهانی زندگی می کنیم که می توانیم به راحتی از خانه های خود محصولی را خریداری کنیم. چه اشتراک مجله ماه آینده را سفارش دهیم و چه شام امشب را سفارش دهیم ، همه چیز باید به گونه ای بسته بندی و تحویل داده شود که محصولات یا غذای ما صحیح و سالم برسد.

پیشنهاد خرید: بهترین کارتن پستی در کارتن پست

به دلیل افزایش تجارت الکترونیکی که منجر به استفاده بیشتر از کارتن های حمل و نقل یا جعبه های مقوایی و توسعه صنعت کارتن سازی برای تحویل کالا می شود ، ما به عنوان مصرف کننده غالباً با مقدار زیادی کارتن مقوایی در خانه مواجه هستیم.

خبر خوب این است که برخلاف سایر مواد بسته بندی که ممکن است حاوی ورقه های پلاستیکی باشند ، کارتن های مقوایی یا کاغذی می توانند بازیافت شوند. دو نوع جعبه وجود دارد که ما روی آنها تمرکز خواهیم کرد:

  • جعبه های کاغذی
  • کارتن های مقوایی

مقواهای موج دار ضخیم است و دارای یک لایه اضافی فیبر موج دار در بین ورق ها است و عمدتا برای حمل بسته ها یا به عنوان کارتن های اسباب کشی استفاده می شود.

جعبه های کاغذی دارای مقوای نازکی است زیرا الیاف آن بسیار کوتاه شده اند تا از طریق فرآیند بازیافت مقوای موجدار ایجاد شوند. آنها عمدتا برای جعبه های غلات ، بسته بندی نوشیدنی ها ، جعبه های نانوایی یا به عنوان جعبه های محصول سبک وزن استفاده می شوند.

مقوا چگونه بازیافت می شود؟

مرحله 1: مرتب سازی و خرد کردن

به محض ورود جعبه های مقوایی به محل بازیافت ، مواد باید از سایر محصولات کاغذی جدا شده و بر اساس نوع تخته ها مرتب شوند زیرا همه انواع مقوا با استفاده از یک فرآیند ایجاد نمی شوند. پس از جداسازی و مرتب سازی ، مقوا خرد می شود تا بعداً فرآیند بازیافت بهتر انجام شود.

مرحله 2: خمیرکردن

سپس مواد خرد شده را با آب مخلوط می کنند تا فیبرهای مقوا شکسته و نرم شوند تا بتوان از آن برای ایجاد مواد مقوایی جدید استفاده کرد. این فرایند به عنوان خمیرکاری شناخته می شود.

بیشتر بخوانید:   قیمت و خرید جعبه بسته بندی

مرحله 3: پالایش ( فیلتر کردن)

بعد از اینکه مواد مقوایی خمیری کامل شد ، سپس فیلتر می شود تا زباله های باقی مانده مانند جوهر ، نوار یا منگنه های باقی مانده روی جعبه های مقوا از هم جدا شوند تا الیاف کاغذ به درستی به هم متصل شوند. این کار، انسجام محصولات مقوایی جدید ایجاد شده در پایان را حفظ می‌کند.

مرحله 4: آب بیشتری اضافه کنید

وقتی زمان ساخت است ، تفاله فیلتر شده را با آب بیشتری مخلوط کرده ، فشار داده و هم می زنیم تا نوع مقوایی که ایجاد می شود سازگاری مناسبی داشته باشد. هر ماده مقوایی به یک دستور ساخت متفاوت احتیاج دارد بنابراین طول فرآیند و مواد شیمیایی اضافه شده ، متفاوت خواهد بود.

مرحله ۵: حلقه و خشک

پس از اتمام فرآیند اختلاط، خمیر کاغذ از طریق فرآیند نورد و خشک کردن فرآوری خواهد شد و صفحات بزرگی از کاغذ قهوه‌ای ایجاد خواهد شد که می‌تواند برای تهیه کاغذ جدید و محصولات مقوایی در کارخانه های کارتن سازی به کار رود.

حالا که نمای کلی بر این فرآیند دارید، چند نکته ساده وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کمک به فرآیند بازیافت استفاده کنید.

نکته شماره 1: تمام جعبه های مقوایی خود را صاف کنید

جعبه های مقوایی فضای زیادی را اشغال می کنند ، بنابراین مهم است که قبل از بازیافت آنها را صاف کنید. قبل از پهن کردن آنها ، اطمینان حاصل کنید که مواد بسته بندی دیگری مانند پلاستیک در داخل و خارج جعبه وجود ندارد زیرا این امر از بازیافت صحیح مواد مقوایی جلوگیری می کند و در نتیجه با زباله ها کنار هم قرار می گیرد. اگر روی جعبه نوار بسته بندی یا برچسب وجود دارد ، می توانید آنها را بردارید .

نکته شماره ۲: مطمئن شوید که جعبه‌های مقوایی شما تمیز و خشک هستند

مهم است که قبل از بازیافت آن‌ها جعبه‌های مقوایی خود را تمیز و خشک نگه دارید چون موارد آلوده و یا مرطوب بر انسجام مواد بازیافتی تاثیر خواهند گذاشت و بیشتر مراکز بازیافت آن‌ها را دور می‌اندازند زیرا این نوع مقوا برای بازیافت دشوار است

برای جلوگیری از این اتفاق، جعبه‌های چرب و یا مرطوب خود را از خشک ها جدا کنید. بنابراین بعد از یک شب سفارش دادن پیتزا، مطمئن شوید که این مناطق چرب را بریده و جداکرده اید و آن‌ها را در قسمتی جدا از مقوا یا کاغذها نگه دارید.

بیشتر بخوانید:   کارتن پست اختصاصی

هنگام ذخیره کردن مقوا یا جعبه‌های کاغذ برای بازیافت نیز مهم است که کارتن های مقوایی را خشک نگه دارید، پس مطمئن شوید که آن‌ها را از پنجره‌های باز در صورت باران و یا جایی که نشتی وجود ندارد، حفط کنید.

به دنبال راه حل های بسته بندی پایدار هستید؟ ما راه حل های بسته بندی مبتنی بر کاغذ و مقوا را برای مارک های مختلف ارائه می دهیم. محصولات بسته بندی ما را اینجا ببینید و درباره اقدامات پایدار ما در اینجا بیشتر بدانید.

جعبه مقوایی

آینده کارتن‌سازی در دنیا به کدام سمت خواهد رفت؟

خرید آنلاین و تجارت الکترونیکی (تجارت الکترونیکی) تقاضای جدیدی را برای کارتن در اندازه‌های مختلف بر اساس تقاضای مشتری ایجاد کرده است. آمازون، حتی دینی کالا در ایران اکنون گزینه‌های زیادی را برای خرید آنلاین اقلام مختلف به مشتریان ارائه می‌دهند. این امر نیاز فزاینده به چاپ و تولید کارتن‌های کوچک تا بسیار بزرگ و به تعداد کم (حتی یک عدد) را ضروری کرده است و اکنون شرکت‌ها در پاسخ به این نیاز تجهیزات جعبه‌ای شکل را نیز درخواست می کنند.

هسته اصلی فرآیند BOD دستگاه کارتن‌سازی با استفاده از ورق‌های فلوت است، دستگاه در چهار عرض مختلف قرار دارد، کوچک‌ترین آن 55 اینچ و بزرگ‌ترین آن 97 اینچ است. برخی از این ماشین‌ها را می‌توان به‌گونه‌ای پیکربندی کرد که هم‌زمان چندین برگ باعرضه‌ای مختلف را به جعبه‌هایی با ابعاد مختلف تبدیل کند.

مدل‌های ماشین متفاوت است، به‌طور متوسط هر دستگاه قادر است تا 10 جعبه در دقیقه بسازد. سیستم کامل معمولاً شامل دستگاه تولید کارتن تخته، دستگاه چسباندن اتوماتیک جعبه، طراحی و اندازه جعبه برای تولید، تراشیدن جعبه، چسباندن و چاپ می‌باشد. علاوه بر این، بسیاری از گزینه‌های دیگر را می‌توان به دستگاه اضافه کرد.

تجهیزات بر اساس توافق‌نامه چندساله انحصاری برای تولید کارتن در مرکز کارفرما یا کارخانه نصب می‌شود. مشتریان برای استفاده از این تجهیزات دو گزینه دارند. در گزینه اول، هیچ سرمایه‌گذاری اولیه موردنیاز نیست. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان جعبه که سرمایه کافی ندارند می‌توانند به این گزینه متوسل شوند، زیرا مبلغ پرداختی به سازنده با توجه به میزان مواد مصرفی هرسال تعیین می‌شود.

از این محاسبه، BOD مقدار هر مترمربع را برای تعیین هزینه تعیین می‌کند و در قرارداد قید می‌شود. البته، زباله‌ها نیز باید در نظر گرفته شوند، اما به‌طور متوسط مبنای محاسبه جعبه‌های کوچک‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید