چرا بسته بندی در فروش مهم است؟

چرا بسته بندی در فروش مهم است؟

طراحی و مدل بسته بندی دقیقا اولین چیزی میباشد که افراد در مواجه شدن با یک محصول آن را دیده و در صورت جلب توجه اقدام برای انتخاب می‌کنند. طراحی، شکل بسته بندی و رنگ هایی که در آن به کار رفته به همراه اطلاعاتی که بر روی آن درج شده و بسیاری عوامل دیگر بر روی انتخاب افراد تاثیر می گذارد. اگر یک فروشگاه را در نظر بگیرید با راه رفتن در بین قفسه های فروشگاه محصولات زیادی را می بینید که بهترین را انتخاب میکنیم بهترین یعنی محصولی که در مرحله اول بسته بندی مناسب تری داشته باشد.

پیشنهاد خرید: بهترین کارتن پستی در کارتن پست

بسته بندی قسمت اساسی از برنامه بازاریابی برای تولید کننده و فروشندگان محصولات به شمار می‌آید و محصول می تواند با ارائه کیفیت و در عین حال بازتاب تصویر برند محصول برای مصرف کنندگان نقطه فروش باشد. این امر در خرده فروشی نیز حائز اهمیت است؛ یعنی دقیقا جایی که طراحی بسته بندی مناسب می تواند نظر مصرف کننده را جلب نموده و سبب شود محصول در ردیف محصولات رقبا مورد توجه و قرار بگیرد.

علت مهم بودن بسته بندی در فروش

بسته بندی آخرین فرصت برای بازاریابی در نظر گرفته می‌شود تا پیام را از طریق دیدن اعلام کند. در دنیای امروز تعداد گزینه های روز افزون که به معیار و سلیقه انتخاب مصرف کنندگان باشد اضافه می گردد و همین جهت فروشگاهی که بیش از ۲۰ هزار محصول را در خود جای داده در آن همه برند برای جلب توجه رقابت می کند. افراد به صورت میانگین به طور معمول ۳۰ دقیقه برای خرید وقت می‌گذارند و این زمانی است که برندها فرصت دارند تا در میان رقیبان خود، توجه مشتریان را به خود جلب کنند. بسته بندی محصول از بهترین ابزارهای بازاریابی به منظور برقراری ارتباط مستقیم و تاثیرگذاری بر روی مشتری میباشد.

بیشتر بخوانید:   چگونه یک بسته را پست کنیم؟

مطلب پیشنهادی: روش های کاهش هزینه بسته بندی

بر اساس تخمین های زده شده ۶۰ تا ۷۰ درصد از تصمیمات خرید در فروشگاه گرفته می شود. مصرف کننده از خانه خارج می شود تا کالایی که در ذهن دارد را بخرد؛ اما هنوز تصمیم جدی درباره برند مورد نظر را نگرفته است. انتخاب نهایی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برخی از مصرف کنندگان به دنبال برندهای مشهور هستند، برخی با خرید یک برند می‌خواهند آن را امتحان کرده و برخی نیز با جلب توجه آنی که به طور معمول از طریق بسته بندی می باشد، اقدام می‌کنند. تصمیم گیری درباره انتخاب محصول از برند های گوناگون تحت تاثیر بسته بندی دانش درباره یک برند و همچنین نگرش نسبت به برند شخصیت مصرف کننده فرهنگ سبک زندگی و عوامل دیگر دارد.

رفتار مصرف کننده:

طرح و رنگ در بسته بندی می تواند تاثیر زیادی در رفتار خریدار داشته باشد. رنگ، ابزار اصلی جلب توجه در بسته بندی بوده که در چارچوب اهداف بازاریابی به کار برده می شود؛ برای مثال بسته بندی غلات کودکان رنگ های روشن داشته غلات و تمرکز بر سلامتی به رنگ‌های سفید و روشن بسته بندی می شوند.

مارک و لوگو در بسته بندی:

مارک و لوگو در بسته بندی:

مشتریان تصویر لوگو برند را با شیوه بسته بندی محصول آن ارتباط می دهند. محصولات فناوری در بسته بندی های زیبا و منحصر به فرد ارائه می شوند تا تصویری نوآورانه ای را که برند این شرکت ارائه می‌دهد، تقویت نمایند. نوشیدنی ها امکان دارد دارای طراحی منحصر به فرد بصری باشند و بسته بندی محصولات غذایی می تواند از طرحی برخوردار باشند که آن را خوردن آن را آسان تر نماید. تصویر مارکی که بسته بندی محصولات تبلیغ می کند باید آن را از رقبا متمایز کند که در صورت تشابه امکان دارد انتخاب را برای مشتری دشوار سازد.

بیشتر بخوانید:   نکات مهم برای انتخاب بهترین کارتن اسباب کشی

الگوهای رنگی:

الگوهای رنگی:

انواع مشابه محصولات از طرح و رنگ بسته بندی کمک می‌گیرند. از رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و سیاه برای محصولات لوکس و لاکچری استفاده می کنند. سفید رنگ محبوب برای بسته بندی محصولات و تمیز کننده بوده و رنگ خاکستری و طوسی برای محصولات فناوری کاربرد دارد. بنفش نشانگر اطمینان و زرد بسیار پر انرژی است و در نظرها باعث جذب مشتری می شود.

بسته بندی ایمن:

بسته بندی با ایمن نگه داشتن محصول می‌تواند تجربه مشتری را تحت تاثیر قرار بدهد. بسته بندی مستحکم می تواند مانع از شکستن محصول زمان حمل و نقل شود که نه تنها سبب جلوگیری از هزینه‌های مرجوعی کالا می شود؛ بلکه سبب افزایش استفاده مشتری نیز خواهد شد شرکت هایی با محصولی که بازارهای آگاه از محیط زیست را هدف قرار می‌دهند و باید این بستر این نوع بسته بندی را در نظر داشته باشند. استفاده از طراحی خلاقانه همراه با مواد بازیافتی و قابل تجزیه احساس خوب و مصرف کنندگان را نسبت به محصول تقویت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید