بسته بندی لباس

بسته بندی زیبای لباس می تواند فروش را در محل خرده فروش افزایش می دهد. وقتی به تولید انبوه پوشاک برای بازار داخلی و صادراتی نگاه می کنیم، باید مراقب بسته بندی نهایی اجناس، حمل و نقل کالا از کارخانه تولیدی به مغازه خرده فروشی و توزیع آسان رنگ و سایز در فروشگاه ها باشیم. بیایید به یک مثال نگاه کنیم، از واحد تولیدی به فروشگاه خرده فروشی یا به انبار مرکزی برند، پوشاک آماده در کارتن منتقل می شود.

هر کارتن حاوی لباس هایی با اندازه های خاص و رنگ هایی با نسبت معین است. نسبت لباس در اندازه ها و رنگ های مختلف ممکن است به مکان، نیاز مشتری و رزرو سفارش بستگی داشته باشد. در یک واحد تولید پوشاک، لباس ها تا می شوند و بسته بندی می شوند. لباس‌های بسته‌بندی شده بعداً در جعبه‌های کارتنی قرار می‌گیرند. معیارهای مختلفی برای بسته بندی لباس و بسته بندی در کارتن وجود دارد که در این مقاله توضیح داده شده است.

انواع بسته بندی لباس

به طور کلی دو نوع بسته بندی لباس وجود دارد.

بسته بندی لباس در کیسه های پلاستیکی

به طور سنتی، لباس ها قبل از قرار دادن در جعبه های کارتنی در کیسه های پلاستیکی بسته بندی می شوند. لباس ها ممکن است به صورت جداگانه در کیسه های پلاستیکی بسته بندی شوند و نسبت آن توسط خریدار مشخص می شود.

  1. بسته بندی تک تکه – یک لباس در کیسه پلاستیکی یا جعبه مقوایی بسته بندی می شود.
  2. بسته بندی چندتایی: در بسته بندی تاول، بیش از یک لباس در یک کیسه پلاستیکی با نسبت اندازه و رنگ بسته بندی می شود. بعداً آن کیسه های پلاستیکی در یک جعبه کارتن بسته بندی می شوند.
بیشتر بخوانید:   مهمترین ویژگی جعبه های هدیه آماده و پذیرایی

بسته بندی لباس بدون بسته بندی پلاستیکی

روش دیگر این است که لباس ها فقط تا می شوند و در جعبه های کارتنی چیده می شوند بدون اینکه در کیسه پلاستیکی قرار بگیرند. وقتی صحبت از بسته بندی لباس های متعدد در جعبه های کارتنی می شود، رنگ و اندازه به عنوان معیار اصلی برای متمایز کردن روش های بسته بندی در نظر گرفته می شود. روش های مختلف بسته بندی به شرح زیر است:

  1. بسته بندی محکم: در این روش بسته بندی، جعبه کارتن شامل لباس های تک رنگ و یک اندازه خواهد بود. به عنوان مثال، 20 پیراهن با رنگ مشابه آبی سرمه ای و سایز S را در یک جعبه کارتن قرار می دهند.

بسته بندی های متنوع یا بسته بندی نسبت:

  1. بسته بندی نسبتی: در این روش جعبه کارتن شامل لباس هایی هم رنگ اما در اندازه های مختلف بر اساس نسبت است.
  2. بسته بندی مختلط: در این روش جعبه کارتن شامل لباس هایی با رنگ های مختلف اما هم اندازه یا لباس هایی با رنگ های مختلف و اندازه های مختلف به شکل نسبتی خاص است.

ممکن است راه های دیگری را برای بسته بندی لباس دیده باشید. اگر در حال تولید صادراتی هستید، باید طبق دستور خریدار از روش بسته بندی پیروی کنید. اگر صاحب یک برند هستید، می توانید روش بسته بندی خود را بر اساس نوع محصول طراحی کنید یا از روند بازار برای بسته بندی انواع خاصی از پوشاک پیروی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید