انواع مواد اولیه در تولید و چاپ کارتن

انواع مواد اولیه در تولید و چاپ کارتن

قیمت چاپ کارتن

چاپ کارتن و مقوا روش دیگری برای افزایش جذابیت بسته بندی است. برای جلب مشتری می توان از روانشناسی رنگ متناسب با رنگ محصول استفاده کرد. زیرا رنگ و طرح جعبه بسته بندی اولین چیزی است که مصرف کننده با آن روبرو می شود و می تواند حس خوبی از محصول ایجاد کند و این حس خوب منجر به خرید محصول می شود.

جعبه های بسته بندی چاپی ارزان قیمت توسط کارتن چاپ تولید و عرضه می شوند. نمونه ای از کارتن های چاپی و جعبه های کارتن چاپی میوه ، آجیل ، غذا و کالاهای مختلف مانند ظروف ، قطعات صنعتی و مکانیکی و …

برای اینکه از قیمت مناسب بهره مند شوید ، بهتر است در هنگام سفارش جعبه کارتن برای بسته بندی ، حداکثر مبلغ مورد نیاز خود را علامت گذاری کنید ، زیرا هرچه دور چاپ را پر کنید و بیشتر سفارش دهید ، هزینه چاپ برای شما کمتر خواهد بود.

پیشنهاد خرید: بهترین کارتن پستی در کارتن پست

چاپ رنگی کارتن

در صنعت چاپ چندین رنگ اصلی وجود دارد و بقیه از رنگ های اصلی تشکیل شده اند. در چاپ کارتن می توان از چاپ روی صفحه ، چاپ فلکسو ، چاپ افست یا چاپ ورق استفاده کرد. در چاپ فلکسو ، چاپ روی کارتن انجام می شود اما در چاپ لمینیت ، چاپ ابتدا بر روی مقوا انجام می شود و سپس کارتن چاپ شده به کارتن می چسبد.

عوامل موثر در تولید و چاپ کارتن

در هر صنعت تولیدی عوامل مختلفی وجود دارند که روی کیفیت محصول نهایی تاثیر گذار هستند؛ اما در این میان همواره انتخاب مواد اولیه با کیفیت و درجه یک حدود 70 درصد از کیفیت محصول را مشخص می کند، در صنعت کارتن سازی و چاپ کارتن نیز همچون سایر صنایع تولیدی عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند بر کیفیت کارتن و انواع جعبه های مقوایی موثر واقع شوند که از جمله آن ها می توان به تخصص اپراتورها، عملکرد دستگاه های صنعتی، انتخاب طرح، کلیشه و نوع ورق های کاغذ و مواد اولیه اشاره کرد.

بنابراین انتخاب مواد اولیه در صنعت کارتن سازی و چاپ کارتن یکی از مواردی است که می تواند بر کیفیت کارتن و جعبه های مقوایی تولید شده موثر واقع شود و همانطور که اشاره شد در هر صنعتی حدود 70 درصد کیفیت کالاها به نوع مواد اولیه آن ها بستگی دارد و بدین ترتیب در صنعت کارتن سازی نیز انتخاب مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تاثیر مستقیمی روی کیفیت انواع کارتن تولید شده داشته و می تواند تا 70 درصد کیفیت و استحکام کارتن های تولید شده را تامین نماید.

با این حال تاثیر دستگاه های چاپ، ماشین آلات صنعتی، تخصص و مهارت نیروهای انسانی، انتخاب طرح و کلیشه، مدیریت و کنترل خطوط تولید و سایر عوامل تولید در صنعت کارتن سازی و چاپ کارتن را نمی توان دست کم گرفت، چرا که شما هر چقدر مواد اولیه با کیفیت و درجه یک هم انتخاب کنید باز به نیروی انسانی متخصص نیاز دارید که با آگاهی و دانش عمیق دستگاه های چاپ را برای تهیه و چاپ کارتن مدیریت و کنترل نماید و با انتخاب تکنیک های مناسب با کیفیت ترین کارتن و جعبه مقوایی را طراحی و تولید کند.

بیشتر بخوانید:   بررسی قیمت جعبه های مقوایی و کارتنی

بنابراین تمامی عوامل خط تولید در کیفیت چاپ کارتن نقش موثری دارند و تقریبا مکمل یکدیگر می باشند، یعنی بدون دخالت یکی از این عوامل نمی توانیم کیفیت مناسب و ایده آل محصول را تامین نماییم، لذا لازم است به شکل هماهنگ و منسجم از تمامی عوامل در تولید و چاپ کارتن استفاده نماییم تا کیفیت محصول حفظ گردد. بدین ترتیب در کنار انتخاب مواد اولیه با کیفیت لازم است دستگاه های چاپ پیشرفته را به کمک اپراتورهای متخصص راه اندازی نمایید تا همواره به کیفیت ایده آل و مورد نظر دست یابید.

مواد اولیه صنعت کارتن سازی و چاپ کارتن

کاغذ یکی از مهم ترین مواد اولیه ای که در صنعت کارتن سازی و چاپ کارتن کاربرد دارد و در واقع پایه و اساس مواد اولیه در چاپ کارتن می باشد؛ اما با این حال مواد دیگری همچون انواع چسب، جوهر چاپ، رنگ و … نیز وجود دارد که در تولید و چاپ کارتن نقش دارند و باید به کیفیت آن ها توجه داشت. کاغذ مورد استفاده در صنعت کارتن سازی معمولا با توجه به بخش های مختلف کارتن در انواع گوناگونی دسته بندی می شود و دارای کیفیت و ویژگیهای ساختاری متفاوتی می باشد، به طوری که در صنعت چاپ کارتن کارشناسان کاغذ کارتن سازی را به سه دسته مهم تقسیم بندی می کنند:

کاغذ کرافت (کاغذ رویی کارتن)

کاغذ فلوتینگ (کاغذ میانی کارتن)

کاغذ لاینر (کاغذ داخلی کارتن)

هر یک از بخش های مختلف کارتن از ورق های مختلف کاغذ تشکیل می شود و توجه به کیفیت این ورق ها به طور مستقیم در استحکام، مقاومت و به طور کلی کیفیت چاپ کارتن تاثیر می گذارد. بنابراین مطالعه درباره بخش های مختلف و انواع مواد اولیه تشکیل دهنده ورق های کاغذ کارتن سازی می تواند در کنترل کیفیت کارتن ها و جعبه های مقوایی موثر باشد. بدین ترتیب در ادامه به بررسی سه نوع اصلی کاغذ چاپ کارتن در صنعت کارتن سازی می پردازیم.

چاپ کارتن

بررسی انواع کاغذ در تولید و چاپ کارتن

کاغذ کرافت:

کاغذ کرافت یا کاغذ رویی کارتن یکی از مهم ترین اجزاء و مواد اولیه به کار رفته در ساختار کارتن می باشد که با توجه به قوانین حفاظت از منابع محیط زیست و تامین استحکام جعبه های مقوایی امروزه از مواد بازیافتی تهیه می شود. این کاغذ سطح رویی کارتن را تشکیل می دهد و معمولا یک کاغذ دو لایه می باشد؛ اما در موارد مختلف برای ارتقاء کیفیت و استحکام کارتن از کاغذهای چهار لایه نیز در این زمینه استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:   بسته بندی با کارتن | انواع و محبوب ترین آن

کاغذ کرافت از مواد مختلفی تامین می شود که مهم ترین آن ها خمیر کاغذ می باشد و البته در دنیای امروز به منظور حفاظت از منابع محیط زیست از مواد بازیافتی در تهیه این کاغذ استفاده می شود که با توجه به مواد اولیه به کار رفته در کاغذ کرافت این کاغذ را به دو نوع کرافت لاینر و تست لاینر تقسیم بندی می کنند. کاغذ کرافت سطح رویی کارتن را تشکیل می دهد و این یعنی نقش مهمی در کیفیت چاپ کارتن دارد، به همین منظور از مواد مختلفی در ارتقاء کیفیت کاغذ کرافت استفاده می کنند تا این کاغذ با شفافیت و رنگ بهتری در تهیه و ساخت کاغذ به کار برده شود.

در پایان نیز با آهاردهی کاغذ کرافت استحکام و مقاومت کارتن را در برابر عوامل محیطی، ترک خوردگی کاغذ و رطوبت افزایش می دهند تا کارتن آماده شده با کیفیت مطلوب تری به بازار عرضه شود.

چاپ کارتن2

کاغذ فلوتینگ:

کاغذ کنگره ای که در دو لایه اصلی کارتن قرار دارد را کاغذ فلوتینگ می نامند. کاغذ فلوتینگ معمولا دارای انواع مختلفی می باشد؛ اما به طور کلی نقش اصلی در استحکام و مقاومت کارتن دارد، به طوری که در تهیه این کاغذ در بیشتر مواقع به ظرافت و زیبایی این ورق اهمیتی نمی دهند، بلکه میزان استحکام و مقاومت کششی کاغذ مدنظر تولیدکنندگان قرار دارد.

کاغذ فلوتینگ عموما از مواد بازیافتی با درجه استحکام بالا تهیه می گردد و مقاومت این کاغذ پیش از استفاده در صنعت کارتن سازی توسط دستگاه های مخصوص در برابر له شدن بررسی می گردد تا همواره مقاوم ترین ورق در تولید و چاپ کارتن استفاده شود.

کاغذ لاینر:

کاغذ لاینر، کاغذ درونی کارتن می باشد که بیشتر به منظور پوشش مناسب کاغذ کنگره ای به کار برده می شود و وظیفه حفاظت از کالا در برابر آلودگی های مختلف را بر عهده دارد. این کاغذ نیز می تواند از مواد بازیافتی تهیه شود؛ اما با توجه به آنکه از کارتن های مقوایی برای بسته بندی محصولات خوراکی نیز استفاده می کنیم، لازم است کیفیت بهداشتی کاغذ لاینر به شکل دقیقی آزمایش شود تا محصولات در هنگام بسته بندی و جا به جایی در برابر هر نوع آلودگی حفظ گردند.

کاغذ لاینر

گروه تولیدی کارتن چاپ با تکیه بر دانش و تخصص نیروی انسانی ماهر خود سال ها است که در زمینه تولید و چاپ انواع کارتن و جعبه مقوایی فعالیت داشته و امروزه با اعتبار درخشان خود محصولات متنوعی را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند که در این زمینه رضایت خرید مشتریان حاکی از کیفیت مناسب محصولات کارتن چاپ می باشد. برای سفارش انواع کارتن آماده و جعبه مقوایی می توانید به صفحه اصلی سایت کارتن چاپ مراجعه کرده یا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را در خصوص نحوه ثبت سفارش و خرید محصولات کارتن چاپ راهنمایی نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید