جعبه مقوایی

انواع جعبه لمینتی و کاربرد آن

جعبه لمینتی بهتر است یا کارتن آماده؟

در صنایع کارتن سازی معمولا برای تامین نیازهای صنایع تولیدی جعبه های مقوایی در انواع مختلفی طراحی و تولید می گردند تا برای بسته بندی انواع کالاها و محصولات مناسب باشند. جعبه لمینتی از جمله انواع مختلف کارتن های مقوایی است که طی یک فرایند ساده و با روش های نوین طراحی و تولید می گردد. این نوع جعبه یکی از جدیدترین محصولات صنعت کارتن سازی است که به دلیل کیفیت بالای چاپ و استحکام فوق‌ العاده امروزه بیشتر از سایر کارتن ها و جعبه های مقوایی در بسته بندی کالاهای مختلف کاربرد دارد.

در هر صنعت تولیدی از ابزار و لوازم مختلفی برای بسته بندی کالاها استفاده می کنند که در این میان کارتن های مقوایی آماده بیشترین طرفدار و کاربرد را در صنایع مختلف دارند. در دنیای امروز با روی کار آمدن جعبه های لمینتی و کاربرد گسترده آن ها در صنایع مختلف این سوال برای صاحبین صنایع مختلف به وجود می آید که در میان تمامی لوازم بسته بندی و انواع کارتن های آماده استفاده از جعبه لمینتی بهتر است یا جعبه های مقوایی و کارتن های آماده؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در وهله اول انتخاب لوازم بسته بندی متناسب با نوع کالاها و محصولات انجام می شود و این یعنی شما باید در ابتدا انواع لوازم را از نظر کیفیت، استحکام، کارایی و تناسب با نوع کالای تولیدی خود بررسی نمایید و سپس جعبه یا کالایی را انتخابی کنید که متناسب با محصول شما باشد؛اما بررسی مزایای کاربردی جعبه لمینتی چنان نشان می دهد که استفاده از جعبه لمینتی در بسته بندی کالاها مناسب تر از سایر کارتن ها و جعبه های مقوایی می باشد.

1  جعبه لمینتی

جعبه لمینتی برخلاف کارتن های آماده و مقوایی فرایند چاپ ساده تری دارد، به این صورت که طراحی های روی جعبه ابتدا توسط چاپ افست روی کاغذ به طور مجزا انجام شده و سپس در یک مرحله جداگانه کاغذ چاپ شده روی جعبه چسبانده می شود که در اصطلاح به این فرایند لمینت کارتن می گویند و این در حالی است که چاپ طراحی های گرافیکی روی سایر کارتن های مقوایی با چاپ فلکسو روی جعبه انجام می شود، یعنی تمامی طراحی ها روی جعبه انجام شده و با فرایند مجزایی مواجه نیستیم.

بیشتر بخوانید:   ارسال بار و کالا با پاکت پستی | بررسی مزایا

بنابراین با توجه به نحوه چاپ طراحی های جعبه لمینتی می توان گفت که فرایند چاپ روی این نوع جعبه راحت تر بوده و همچنین با تنوع و کیفیت بالاتری انجام می شود. همچنین از جمله ویژگی ها و مزایای کاربردی جعبه لمینتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام و ماندگاری بالای جعبه های لمینتی نسبت به سایر کارتن های آماده
  • چاپ سریع و آسان انواع طراحی ها روی جعبه در کیفیت فوق العاده
  • زیبایی و جذابیت بالای چاپ انواع طراحی روی جعبه های لمینتی
  • دقت بالا در چاپ انواع طراحی ها
  • قیمت بسیار مناسب

2  انواع کارتن مقوایی

 انواع کاربردهای جعبه لمینتی

جعبه لمینتی در ابعاد مختلف و انواع طراحی ها تهیه و تولید می شود، از این رو از این نوع جعبه می توان در انواع بسته بندی کالاها و محصولات مختلف استفاده کرد، به عنوان مثال در صنایع مختلف از جعبه لمینتی در بسته بندی کالاها لوازم برقی، تهیه جعبه خرما، تهیه کارتن انواع خوراکی، جعبه لوازم الکترونیکی و جعبه میوه استفاده می شود.

بنابراین از انواع جعبه لمینتی می توان در بسته بندی هر نوع کالا و محصولی استفاده کرد که البته در این خصوص برای آنکه بتوانید جعبه های با کیفیتی را در بسته بندی کالاها و محصولات خود استفاده کنید، لازم است از صنایع و شرکت های کارتن سازی معتبر برای سفارش جعبه های لمینتی کمک بگیرید. کیفیت هر نوع کالا به مواد اولیه آن بستگی دارد، بدین ترتیب برای داشتن لوازم بسته بندی با کیفیت نیز بهتر است از تولیدکنندگان معتبر خرید کنید تا همواره بهترین و با کیفیت ترین کالا را داشته باشید.

گروه تولیدی کارتن چاپ از جمله شرکت های کارتن سازی معتبر در کشور است که انواع کارتن های آماده و جعبه های مقوایی را در ابعاد و طرح های مختلف به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند و از جمله محصولات تولیدی کارتن چاپ جعبه های لمینتی است که در انواع مختلف به بازار عرضه می شود. بنابراین اگر به دنبال خرید انواع جعبه لمینتی هستید، می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و محصول مورد نظر خود را در بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:   جعبه لمینتی چگونه تولید می شود؟

3  انواع کاربرد جعبه لمینتی

انواع جعبه لمینتی

در صنعت کارتن سازی با توجه به تنوع جعبه های مقوایی و کاربردهای متنوع این کارتن ها در صنایع مختلف، معمولا از روش های گوناگونی برای طراحی و چاپ جعبه های لمینتی استفاده می کنند؛ از این رو با توجه به تنوع روش های تولید جعبه های لمینتی را به انواع گوناگونی دسته بندی می کنند. جعبه لمینتی سینگل فیس، جعبه لمینتی سه لا و جعبه لمینتی پنج لا از جمله انواع مختلف جعبه های لمینتی است که در ادامه این بخش هر یک را به تفکیک معرفی می کنیم:

جعبه لمینتی سینگل فیس

جعبه های لمینتی سینگل فیس از جمله انواع پرکاربرد جعبه های لمینتی است که در سه کلاس بی فلوت، ای فلوت و سی فلوت طراحی و تولید می گردد. در این نوع جعبه با سه لایه مواجه هستیم که دو لایه اول فلوتینگ و فیس را شامل شده و لایه سوم چاپ طراحی جعبه است که با لمینت انجام می شود.

جعبه لمینتی سه لا

این جعبه در سه کلاس ای فلوت، بی فلوت و سی فلوت طراحی می شود که البته در برخی موارد با جعبه های آ فلوت نیز مواجه هستیم. جعبه های لمینتی سه لا شامل چهار سطح می باشد که دو سطح اول فلوتینگ و فیس می باشند و هر یک در لایه های و ضخامت های متفاوت استفاده می شوند؛ اما به طور کلی لمینت روی سطح چهارم جعبه های سه لا انجام می شود.

جعبه لمینتی پنج لا

در جعبه های پنج لا دو سطح فلوتینگ توسط سطح فیس احاطه شده و معمولا فلوتینگ جعبه ترکیبی از فلوت های بی و سی، ای و بی یا ای و ای می باشد که البته در صنایع کارتن سازی ترکیبات بی و سی متداول ترین نوع می باشند.

در صنایع کارتن سازی بر اساس تنوع بخش تولید با انواع مختلف جعبه های لمینتی مواجه هستیم که هر یک در زمینه خود می توانند کاربردی باشند. بنابراین برای استفاده از این نوع جعبه ها لازم است با انواع آن ها آشنا باشید و همواره متناسب ترین جعبه را برای بسته بندی کالاها و محصولات خود استفاده کنید.

4  جعبه لمینتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید