اصول ارسال و پست در فروش بیشتر

اصول ارسال و پست در فروش بیشتر

هنگامی که فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی سفارشی از سمت مشتریان خود دریافت می ‌نماید؛ یکی از مراحلی که در این حوزه مهم است، شیوه ی بسته بندی سفارش مشتریان پیش از ارسال می باشد. در ارتباط با شیوه ی بسته بندی سفارش مشتریان ابزار متنوع، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و جعبه ‌های سایز برزگ تا کوچک  وجود دارند؛ اما تمام این موارد باید قابل استفاده و مفید باشند. با ما در ادامه ی این متن با ما همراه بمانید تا با این ویژگی‌ها آشنا گردید.

شیوه ی بسته بندی سفارش مشتریان

  • اول، رعایت استاندارد های بسته بندی.
  • دوم، به کارگیری تصاویر و نقش‌های گوناگون، زیبا و مرتبط با محتویات درون بسته و محصول.
  • سوم، خلاقیت در طراحی بسته بندی و عدم تکرار طرح رقبا.
  • چهارم، توجه به هدف و مکانی که در آن ارائه می ‌گردد.
  • پنجم، توجه به مخاطبین محصول که به طور قطع این گزینه بر روی رنگ بندی، طراحی، استحکام محصول اثر می گذارد.
  • ششم، ارتباط طرح بسته بندی با محتویات محصول.
  • هفتم، در انتخاب رنگ به روانشناسی رنگ و تناسب هارمونی آن ها در انتخاب رنگ بسته بندی توجه کنید.
  • هشتم، آسانی حمل و انتقال محصول.
  • نهم، آسانی نگهداری از محصول.
  • دهم، آسانی باز کردن محصول.
  • یازدهم، عدم ضرورت درج متن یا عکس در تمام فضای بسته بندی.
  • دوازدهم، تحلیل مباحث اجتماعی و دیدگاه مخاطبین در ارتباط با محصول و پیاده سازی نتیجه گیری در بسته بندی
  • درج لوگوی مناسب بر روی بسته بندی.
  • سیزدهم، طراحی طرح بسته بندی به شیوه ای به یادماندنی انجام شود.
  • چهاردهم، بهره گیری متن جذاب، اثرگذار بر روی بسته بندی.
  • پانزدهم، اهمیت تبلیغات و اصول تبلیغات در ارائه محصول.

پیشنهاد خرید: بهترین کارتن پستی در کارتن پست

توصیه های کاربردی بسته بندی سفارش مشتریان:

اول، قابلیت حمل آسان:

بسته بندی سفارش مشتری لازم است به شکلی طراحی گردد که کم ‌ترین جا را در زمان حمل بگیرد و مشتری نیز بتواند به راحتی آن را تحویل بگیرد و حمل نماید. این مسئله در عین سادگی، بسیار مهم است.  این در حالی می باشد که اغلب صاحبان کسب و کارها به آن توجهی نشان نمی دهند. برای آن که بسته بندی ای خوب داشته باشید؛ باید در آغاز ویژگی محصول خود را به خوبی بررسی نمایید. به منظور طراحی جعبه شما نباید هیچ محدودیتی را برای خود در نظر داشته باشید. به همین خاطر بهتر است در این زمینه بهترین ایده‌ها به کار رود. به عنوان مثال شرکتی به منظور ارسال گل از جعبه ‌هایی استفاده می‌ نمود که از سقف آویزان می‌ شدند و فاصله بین آن ها را نیز خالی می‌گذاشت؛ در نتیجه کمترین آسیب به سفارشات وارد می گرد‌د.

بیشتر بخوانید:   خرید پاکت پستی اختصاصی

قابلیت حمل آسان

در کنار حمل آسان زیبایی و جذابیت بسته نیز حائز اهمیت بوده و شما با کمی خلاقیت خود می ‌توانید در انواع بسته بندی سفارش مشتریان جذابیت ایجاد نمایید. اگر بسته بندی ای جذابیت نداشته باشد، مشتری به سراغ گزینه های دیگر می رود. طراحی‌های منحصر به فرد بر روی جعبه سبب ایجاد مشتریان وفادار می شود.

دوم، ایجاد اعتماد در مشتری:

یک بسته بندی مناسب باید بیننده را قانع نماید تا این بسته بندی به خوبی از محصول حفاظت نموده و برای آن مناسب می باشد. این ویژگی کمک می‌ نماید تا مخاطب حس باکیفیت بودن محصول را پیدا نماید. هنگامی که بسته بندی سفارش مشتریان به درستی انجام نگردد و نامناسب باشد. حس شک و تردید را در ارتباط با کیفیت محصول و حتی استحکام خود بسته بندی به مشتریان انتقال می دهد.  این امر به ضرر تولید کننده و فروشنده محصول بوده و مشتری او اعتماد کمتری به محصول پیدا می کند و درنتیجه نام برند شما خراب می شود.

سوم، سادگی و جذابیت بسته بندی:

امروزه سادگی از مهم ترین فاکتورها بوده که در بیشتر طراحی‌ها به چشم می‌خورد. البته شاید در آغاز طراحی ساده و بی‌هیچ ایده جدیدی کمی ریسک داشته باشد. اما این سادگی در برخی مواقع هم می‌تواند مفید به نظر برسد. این امر خود به تنهایی می ‌تواند عاملی به منظور جذب مشتری و مشتریان آینده، باشد. درنتیجه سادگی که با کیفیت بالا همراه گردد، همیشه بد نیست!

چهارم، خوانایی مناسب برچسب‌ها:

خوانایی مناسب برچسب‌ها

برچسبی که بر روی سفارش مشتریان وجود دارد باید خوانا و واضح باشد. شما در انواع بسته بندی کالا باید این نکته را در نظر داشته باشید که اغلب مشتریان اطلاعات مربوط به محصول را که بر روی بسته نوشته می‌شود می‌خوانند. زیرا آنها می‌خواهند بدانند که دقیقا چه چیزی خریده‌اند و اینکه آیا این محصول همان سفارشی است که انجام داده‌اند؟

بیشتر بخوانید:   کدام نوع کارتن برای اسباب کشی مناسب تر است ؟؟

پنجم، استفاده از تبلیغات:

به یاد داشته باشید که بسته بندی محصولات در منزل یا شرکت بیش از هر تبلیغ دیگری در معرض نگاه و انتخاب مشتریان است. شما با به کارگیری یک بسته بندی جذاب و مناسب خواهید توانست شرکت و محصولات بیشتر خود را به راحت‌ترین نحو به جامعه هدف خود معرفی نمایید.

پیشنهاد خرید: پاکت پستی در کارتن چاپ

ششم، استفاده از یادداشت تشکر:

یکی از ایده‌های جالب دیگری که در بسته بندی محصولات در منزل یا فروشگاه می‌توانید اعمال نمایید؛ در بسته بندی سفارش مشتریان یک یادداشت تشکر کوتاه شامل جمله یا چند کلمه برای خریدار بگذارید. این کار نشانگر آن است که شما قصد تشکر از خریدار را داشتید. در این زمینه لازم نیست از جملات بلند و طولانی استفاده نمایید. چند جمله کوتاه می تواند بین شما و خریدار احساس صمیمیت بیشتری ایجاد کند. با به کارگیری  این تکنیک احتمالا او برای شما تبدیل به یک مشتری دائمی شود.

هفتم، استفاده از لوگوی شرکت بر روی بسته:

این امر اهمیت بسیار زیادی دارد که مشتری در زمان تحویل کالا، لوگوی شرکت یا کسب و کار شما را بر روی بسته بندی مشاهده کنید. در حقیقت استفاده از لوگو در انواع شیوه ‌های بسته بندی نشانگر هویت و شخصیت کارخانه شماست. شما می‌توانید از این ابزار مهم به منظور جذب مشتری بیشتر برای کسب و کار خود کمک بگیرید.

هشتم، استفاده از زبان مناسب روی بسته بندی:

استفاده از زبان مناسب روی بسته بندی

یک بسته بندی نیاز به زبانی مناسب دارد. شما باید مشتریان خود را افرادی باسواد و مطلع ببینید. هنگامی که کالای فروشی شما یک رم یا هارد می باشد، طبیعتا از کلمه لذیذ استفاده نخواهید ‌کرد. درنتیجه باید مراقب زبانی که با آن با مشتری حرف می زنید، باشید.

نهم، باز کردن آسان بسته بندی:

بهتر است در این حوزه برای نحوه باز نمودن یا استفاده از بسته بندی، راهنما یا دستورالعملی را بر روی آن بگذارید. حتی اگر باز کردن بسته راحت باشد، استفاده از این راهنما بر روی بسته بندی حس خوبی به مشتری می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید