کاهش هزینه بسته بندی

استثنایی ترین روش های کاهش هزینه بسته بندی

هزینه بسته بندی مهم ترین مسئله ای است که هر تولید کننده ای با آن مواجه است. در این مقاله چندین روش برای کاهش قیمت تمام شده بسته بندی محصولات را معرفی کرده ایم. روش هایی که به شما کمک می کند هزینه های بسته بندی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. امروزه فروشگاه ها و آنلاین شاپ های زیادی وجود دارد. این فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش محصولات مختلف فعالیت می کنند. یکی از مواردی که بر اعتبار و جذابیت این فروشگاه های اینترنتی برای مشتریان تأثیر می گذارد، بسته بندی مناسب است. اما توجه نکردن به نکاتی مانند هزینه بسته بندی نه تنها باعث افزایش سود می شود بلکه می تواند ضرر نیز به همراه داشته باشد.

چرا هزینه بسته بندی مهم است؟

امروزه بسیاری از محصولات را می توان در بسته بندی های مختلف قرار داد. اگر فروشگاه اینترنتی دارید باید بدانید که یکی از مهم ترین مواردی که در ذهن مشتریان شما تاثیر می گذارد، بسته بندی محصولات شماست. بسته بندی باید با توجه به نوع محصول، میزان حساسیت آن و بسیاری موارد دیگر باشد تا محصول به درستی و در شرایط مناسب به مقصد برسد. علاوه بر اندازه و نوع بسته بندی باید به قیمت تمام شده بسته بندی نیز توجه کرد. هزینه بسته بندی بالا، می تواند سود یا زیان را در تجارت شما کاهش دهد.

بسته بندی باید به گونه ای باشد که از سلامت محصول اطمینان حاصل کند. اگر بسته بندی مناسب نباشد، محصول آسیب دیده، باعث نارضایتی مشتریان و عودت کالا می شود. پس برای جلوگیری از این گونه ضررها، بسته بندی باید به گونه ای باشد که قیمت و کیفیت مناسبی داشته باشد.

هزینه بسته بندی

عوامل موثر بر هزینه بسته بندی

یک بسته بندی مناسب و استاندارد باید شرایط و ویژگی ای متفاوتی داشته باشد. عواملی وجود دارد که به این معنی است که عدم توجه به آن، باعث افزایش قیمت بسته بندی می شود. در این مقاله در مورد مهم ترین عوامل موثر بر قیمت بسته بندی صحبت می کنیم.

قیمت جعبه بسته بندی با عوامل مختلفی تعیین می شود. از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت جعبه های بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روش تولید مقوا
  • کیفیت مواد اولیه
  • خطوط تولید مقوا
  • شماره سفارش
  • نوع طراحی
  • هزینه مواد اولیه
  • یک نشانه
  • طرح
  • چسب بزنید و چاپ کنید
  • مواد بسته بندی

انواع بسته بندی با یکدیگر متفاوت است و باید با توجه به محصول داخل آن انتخاب شود تا هزینه های بسته بندی کاهش یابد. به عنوان مثال برای بسته بندی میوه ها می توانید از بسته بندی مقوایی استفاده کنید که نسبت به بسته بندی های دیگر هزینه کمتری دارد. این نوع بسته بندی علاوه بر قیمت مناسب، مقاومت بالایی در برابر اثرات مختلف دارد. این نوع بسته بندی نیز قابل بازیافت است. می توانید در کارتن چاپ انواع کارتن میوه صادراتی را سفارش دهید.

طراحی بسته بندی

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت بسته بندی، طراحی آن است. ساخت بسته بندی در طرحی خلاقانه و جذاب کار دشواری است که باعث افزایش ارزش بسته بندی می شود. به همین دلیل فروشگاه ها باید در طراحی خود دقت زیادی داشته باشند تا هزینه های خود را افزایش ندهند. کارتن چاپ خدمات کارتن پست اختصاصی را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد، کافیست با شماره زیر تماس بگیرید.

 09128944864

هزینه بسته بندی

از برچسب استفاده کنید

استفاده از برچسب برای نوشتن آدرس فرستنده و گیرنده یکی از مواردی است که می تواند جذابیت بسته را افزایش دهد. با استفاده از این روش، نوشته روی بسته خوانده می شود و پستچی به راحتی محصول را به دست مشتری می رساند. علاوه بر این، این کار باعث می شود بسته بندی شیک و جذاب تر شود. اما خرید چاپگر و لیبل مناسب هزینه بسته بندی را افزایش می دهد.

نوار چسب

یکی دیگر از عوامل مهم بسته بندی، نوع نوار چسب است که هزینه های مربوطه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بستن کارتن پستی انواع مختلفی دارد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. البته باید فهمید که در انتخاب نوع چسب و همچنین قیمت باید به میزان چسبندگی آن توجه کرد. هر چه میکرون چسب بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر است. هیچ کس دوست ندارد محصول باز شده را دریافت کند. این امر تأثیر منفی بر اعتماد مصرف کننده خواهد داشت. به همین دلیل باید از مواد و ابزار مرغوب برای آب بندی کارتن استفاده کنید تا در حین حمل و نقل باز نشود.

بیشتر بخوانید:   انواع فلوت کارتن

چاپ روی بسته ها

یکی دیگر از هزینه های مرتبط با بسته بندی محصول، هزینه چاپ اطلاعات مختلف مانند نام تجاری یا اطلاعات شخصی روی بسته بندی است. بدیهی است که با کاهش هزینه های مربوط به آن، هزینه بسته بندی نیز کاهش می یابد. ظاهر بسته های مختلف در جلب توجه مشتریان بسیار موثر است و نه تنها باید به فاکتور هزینه بلکه به ظاهر بسته ها نیز توجه کرد زیرا این یک نوع بازاریابی است.

استفاده از لوگو روی بسته بندی به دریافت بازخورد خوب کمک می کند. مشتریان به راحتی می توانند بفهمند که کدام شرکت بسته ای را که دریافت کرده اند ارسال کرده است. چاپ لوگو بر روی بسته یا لیبل باعث افزایش قیمت بسته می شود. به همین دلیل باید بودجه آن در نظر گرفته شود.

بسته بندی را با مواد مناسب پر کنید

یکی از مهم ترین قوانین بسته بندی استاندارد این است که فضای خالی در بسته بندی وجود نداشته باشد. یک بسته را می توان با بسیاری از چیزهای مختلف مانند کاغذ کرافت، بالشتک های هوا، بسته بندی حباب دار، بسته بندی فوم و موارد دیگر پر کرد. اما تهیه و استفاده از این موارد باعث افزایش هزینه بسته می شود.

کیفیت بسته بندی

گاهی اوقات مردم بیشتر به کیفیت بسته بندی اهمیت می دهند. این موضوع تاثیر خاصی بر جذابیت بسته بندی یا سلامت محصول ندارد. به همین دلیل بهتر است در انتخاب نوع و جنس بسته بندی، بهترین و مناسب ترین نوع را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد بسته بندی مناسبی داشته باشید و هزینه زیادی برای آن پرداخت نکنید. همچنین اندازه بسته بندی نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید.

انتخاب بسته بندی بزرگ برای یک محصول کوچک جذاب و راحت نیست و هزینه بسته را افزایش می دهد. برای خرید آن بسته باید هزینه بیشتری بپردازید و برای پر کردن آن باید از ابزارهای دیگری استفاده کنید که هر دو باعث افزایش قیمت بسته می شوند.

خرید عمده

یکی دیگر از راه های کاهش هزینه بسته بندی میوه و سایر محصولات، خرید انواع بسته بندی به صورت عمده است. این در مورد خرید تقریباً هر محصولی صدق می کند. البته زیاده روی نکنید زیرا در این صورت هزینه های دیگری از جمله هزینه نگهداری بسته ها به لیست هزینه ها اضافه می شود.

معمولا فروشگاه ها به بسته بندی های مختلف در حجم زیاد نیاز دارند. به همین دلیل بهتر است بسته های خود را به صورت عمده و کلی خریداری کنید. شرکت کارتن چاپ برای خرید عمده تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است که هزینه بسته بندی شما را پایین می آورد. برای کاهش هزینه های خود می توانید بسته بندی را به صورت عمده از کارتن چاپ خریداری کنید.

هزینه بسته بندی

قابلیت بازیافت

توجه به محیط زیست در هنگام انتخاب نوع بسته بندی یکی از مواردی است که می تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند. امروزه افراد زیادی به محیط زیست علاقه مند هستند و زمانی که از بسته بندی هایی استفاده می کنید که به محیط زیست آسیب وارد نمی کند، جذابیت کار شما برای این افراد بیشتر می شود.

زمان بسته بندی را کاهش دهید

یکی از راه های کاهش هزینه بسته بندی میوه و سایر محصولات، کاهش زمان بسته بندی تا حد امکان است. هر چه زمان بسته بندی محصولات بیشتر باشد، در دراز مدت تعداد بسته بندی کمتری تولید می شود که صرفه اقتصادی ندارد. همچنین نیروی انسانی بیشتری در این کار مشارکت می‌کند و هزینه‌های مربوطه افزایش می‌یابد. برای این منظور می توانید از اتوماسیون استفاده کنید و زمان بسته بندی را تا حد زیادی کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:   کاربرد کارتن های پستی در تجارت های الکترونیک

به وزن بسته توجه کنید

یکی دیگر از راه های کاهش هزینه های بسته بندی، توجه به وزن بسته بندی است. هرچه وزن، اندازه و حجم بسته کمتر باشد، هزینه حمل و نقل نیز کاهش می یابد. شما هزینه حمل و نقل را بر اساس اندازه و وزن مواد بسته بندی پرداخت خواهید کرد. بنابراین با کاهش وزن و حجم می توانید هزینه ها را کاهش دهید. بنابراین به دنبال نوعی بسته بندی باشید که وزن کمتری داشته باشد و فضای کمتری را اشغال کند.

برای دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین بسته بندی مناسب خود، با شماره زیر تماس بگیرید.

 09128944864

موارد غیر ضروری را حذف کنید

آیا از یادداشت های تشکر، برچسب های تبلیغاتی یا سایر مواد در بسته بندی خود برای مشتریان خود استفاده می کنید؟ این موارد ممکن است برای بازاریابی شما خوب باشد، اما برای برند هزینه دارد. جدا از هزینه استفاده از اینها، زمان زیادی را نیز برای چیدن آنها صرف خواهید کرد.

می توانید یک پیام تشکر یا تبلیغاتی را در جعبه بگذارید. همچنین از روش های دیگر بازاریابی استفاده کنید تا بسته بندی محصولات شما هزینه کمتری داشته باشد.

از بسته بندی با اندازه سفارشی استفاده کنید

بسیاری از تولیدکنندگان از بسته بندی های استاندارد برای تولید سریعتر محصولات استفاده می کنند. استفاده از این نوع بسته بندی ارزان است اما در دراز مدت متوجه خواهید شد که این امر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

بسته بندی فضای زیادی را اشغال می کند در حالیکه که شما با چیزی جز هوا حمل می کنید. اما اگر بسته بندی به سفارش و با توجه به ابعاد محصول شما ساخته شده باشد، در دراز مدت هزینه کمتری دارد و فضای کمتری را برای حمل و نقل اشغال می کند.

بسته بندی همه کاره

همانطور که تجارت شما رشد می کند و رونق می گیرد، به بسته بندی بیشتری نیاز خواهید داشت. به همین دلیل به مرور زمان خواهید دید که فضای زیادی در کارگاه و شرکت شما توسط این پکیج ها اشغال شده است. می توانید چندین محصول کوچک را در جعبه قرار دهید تا فضای کمتری اشغال کنند و هزینه بسته بندی کمتری داشته باشند.

تعداد تامین کنندگان را کاهش دهید

خرید از چندین فروشنده بهترین راه ممکن برای هدر دادن پول است!!! به عنوان مثال، اگر قصد دارید بخشی از طراحی بسته بندی خود را تغییر دهید، با افراد مختلفی تماس می گیرید و گیج می شوید.

اما وقتی با یک شرکت هستید، می توانید تغییرات خود را راحت تر اجرا کنید. همچنین قطعا با سلیقه و نوع کار شما آشنا هستند و می توانند بر اساس هدف شما تنظیماتی را انجام دهند. کارتن چاپ با به کارگیری افراد متخصصدر این زمینه کمک زیادی به شما می کنند.

هزینه بسته بندی

بهینه سازی فرآیند

در هر فرآیند بدون بهینه سازی، بسیاری از هزینه ها هدر می رود. با نگاهی به فرآیند بسته بندی فعلی خود، ممکن است بتوانید راه هایی برای تسریع یا حذف آن بیابید. یک روش بهینه سازی فرآیند که اغلب نادیده گرفته می شود، منطقه بندی انبار است.

اگر یک کارمند مجبور باشد برای یافتن دستمال کاغذی و آن جعبه به دو بخش در جهت مخالف برود، تمام آن زمان و پول هدر می رود. با برنامه ریزی صحیح می توانید محصولات مختلف را با منطق درست در انبار خود قرار دهید تا در سریع ترین زمان ممکن به آنها دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید