معرفی جعبه لمینتی

معرفی جعبه لمینتی

برای مشاهده محصولات کارتن چاپ کلیک کنید

جعبه لمینتی چیست؟

در صنعت کارتن سازی با انواع مختلف جعبه های مقوایی و کارتن آماده مواجه هستیم که هر یک از این محصولات بسته به نوع مواد اولیه و مقاومتی که دارند در انواع کاربردهای مختلف به کار برده می شوند و جعبه لمینتی نیز از جمله انواع مختلف جعبه ها و کارتن های آماده است که در صنعت کارتن سازی با استفاده از مواد اولیه خاص و به روش های تولیدی گوناگون طراحی و تولید می گردد.

جعبه لمینتی از جمله کارتن های آماده است که در چند دهه اخیر و با استفاده از مواد اولیه جدید طراحی و تولید گردید. این جعبه از جمله محصولات جدید و نوین در صنعت کارتن سازی است که امروزه در انواع مصارف بسته بندی و صنایع تولیدی مختلف استفاده می شود و طرفداران خاص خود را در بازارهای فروش دارد.

جعبه لمینتی ویژگی های کاربردی مختلفی دارد و از جمله آن ها می توان به استحکام بالای جعبه ها، سهولت در جا به جایی محصولات بسته بندی شده و چاپ آسان طراحی های گرافیکی روی جعبه ها اشاره کرد. کاربرد جعبه های لمینتی در دنیای امروز بیش از پیش گسترش یافته و با توجه به آمارهای انجام شده بیش از ۷۰ درصد بسته بندی کالاها در صنایع مختلف توسط جعبه های لمینتی انجام می شود و همچنین از نظر کارشناسان بازاریابی جعبه لمینتی جذابیت ظاهری بیشتری داشته و با تأثیرگذاری فوق العاده بر فروش محصولات تاثیر مستقیمی دارد، از این رو اغلب مشاورین بازاریابی به هنگام طراحی لوازم بسته بندی به صاحبین صنایع توصیه می کنند از جعبه لمینتی برای چاپ طراحی های زیبا و خلاقانه روی بسته بندی کالاها استفاده نمایند.

با این تفاسیر جعبه های لمینتی یکی از انواع مختلف لوازم بسته بندی است که در صنایع تولیدی مختلف برای بسته بندی محصولات و کالاها استفاده می شوند. این جعبه ها در صنایع کارتن سازی توسط دستگاه ها، ماشین آلات مخصوص و مواد اولیه گوناگون در ابعاد، طرح ها و چاپ های متنوع طراحی و تولید می گردند، لذا می توان از این جعبه ها به صورت سفارشی در بسته بندی انواع کالاها و محصولات استفاده کرد.

جعبه لمینتی

لمینت چیست؟

اکنون که جعبه لمینتی را معرفی کردیم، شاید این سوال برای شما به وجود آید که لمینت چیست؟ یا چرا به این جعبه ها جعبه های لمینتی می گویند؟ و یا اصلا جعبه لمینتی با سایر جعبه ها و کارتن های مقوایی چه تفاوتی دارد؟

در پاسخ به این سوالات در ابتدا باید بگوییم که لمینت در لغت به معنای چسباندن است و در صنعت کارتن سازی این فرایند یک روش ساده و موثر برای چاپ انواع طراحی ها روی جعبه های بسته بندی کالا به شمار می آید، یعنی با این تعاریف لمینت در صنعت کارتن سازی روشی ساده و نوین است که با کمک دستگاه ها و لوازم مخصوص انواع طراحی های گرافیکی را روی جعبه های مقوایی می چسبانند.

بیشتر بخوانید:   ایده های بسته بندی میوه و آجیل

بنابراین شاید بپرسید با انواع روش های نوین و خلاقانه چاپ چرا باید از لمینت در چاپ طراحی های جعبه استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برخی کارتن های مقوایی و جعبه های آماده که در صنعت کارتن سازی طراحی و تولید می شوند، معمولا از لایه های کرکره ای، کاغذهای سی فلوت و ای فلوت تهیه می شوند که فرایند چاپ روی این مواد به سختی انجام شده و معمولا طرح ناهمواری دارد، به همین دلیل در صنعت کارتن سازی برای چاپ بهتر طراحی های گرافیکی روی جعبه ها از چسباندن کاغذهای طراحی شده با مقاومت بالا روی جعبه ها استفاده می شود و اصطلاحا در صنعت کارتن سازی به این عمل لمینت کارتن گفته می شود که در مراحل پایانی تولید کارتن انجام می گردد.

laminated carton box

بنابراین مهم ترین تفاوت جعبه لمینتی با سایر جعبه ها و کارتن های مقوایی در نحوه چاپ طراحی های جعبه می باشد. در هر روش جعبه ها مقاومت و کاربرد خاص خود را دارند، به طوری که تولیدکنندگان می توانند از انواع این جعبه ها در بسته بندی کالاها استفاده کنند؛ اما با توجه به آنکه روکش جعبه های لمینتی با سلفون و کاغذ گلاسه انجام می شود و کاغذ چاپ ضخامت متعادل تری نسبت به سایر جعبه های مقوایی دارد، لذا جعبه های لمینتی برای انجام بسته بندی های خلاقانه و جذاب کالاها مناسب تر می باشد.

لمینت کارتن چگونه انجام می شود؟

در صنایع کارتن سازی لمینت کارتن ها و جعبه های مقوایی با روش ها، مواد اولیه و ماشین آلات مختلفی انجام می شود که با توجه به سفارش مشتری می توان این فرایند را با روش های گوناگون انجام داد و این یعنی جعبه های لمینتی را می توان به صورت سفارشی از صنایع کارتن سازی و شرکت های تولیدی خریداری کرد و هر نوع طرحی را برای آن ها در نظر گرفت.

لمینت کارتن های مقوایی معمولا در مراحل پایانی از مراحل ساخت و تولید کارتن ها انجام می شود و در واقع این مرحله یکی از مهم ترین مراحل چاپ کارتن است که با شیوه نوینی انواع طراحی ها را روی جعبه چاپ می کند. کیفیت و ماندگاری لمینت کارتن به جنس مواد اولیه و روش چاپ بستگی دارد که عموما از دو روش لمینت سرد و لمینت گرم برای لمینت جعبه ها استفاده می کنند:

لمینت سرد: در این روش چاپ روی کارتن های سه لایه و پنج لایه با چسب سیلیکات در عرض ها مختلف و به صورت رول و شیت انجام می گردد.

لمینت گرم: این روش بیشتر برای طراحی و چاپ کارت های ویزیت، منوها، پوسترها، کارت های هدیه و … انجام می شود.

جعبه لمینتی در ابعاد و طرح های مختلف به راحتی قابل چاپ است و از نظر کیفیت و ماندگاری بسیار با دوام می باشد؛ اما توجه داشته باشید که کیفیت هر نوع کالا به مواد اولیه و شیوه های تولید آن بستگی دارد که در این زمینه خرید و سفارش از تولیدکنندگان معتبر بسیار موثر می باشد. بنابراین اگر به دنبال خرید انواع جعبه لمینتی هستید، می توانید با مشاورین کارتن چاپ تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره در زمینه انتخاب انواع طراحی ها و نحوه تولید جعبه لمینتی، کالای مورد نیاز خود را در تعداد و ابعاد متنوع از کارتن چاپ تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:   چگونه می توان به درستی جعبه های مقوایی را بازیافت کرد ؟؟

فرآیند ساخت کارتن لمینیتی

مرحله 1: طراحی طرح چاپی روی کارتن

مرحله 2: طراحی خط تیغ

مرحله 3: قالب را درست کنید

مرحله 4: گرفتن زینک

مرحله 5: چاپ برچسب (معمولاً روی مقوا 180 گرم یا مقوا خاکستری)

مرحله 6: سلفون را روی مقوا چاپ‌شده بکشید (در صورت نیاز)

مرحله 7: عملیات لمینیت را انجام دهید

مرحله 8: تراشیدن و رنگ کردن

مرحله 9: لب‌ها را بچسبانید یا سوراخ‌کنید

مرحله 10: بسته‌بندی

مرحله 11: ارسال کنید

laminate index

مزیت‌های کارتن لمینیتی

اساساً، سازنده کارتن لمینت دو مرحله چاپ و کارتن‌سازی را کاملاً جداگانه انجام می‌دهد، به‌طوری‌که طرح مربوطه توسط دستگاه چاپ افست روی مقوا هک می‌شود و سپس لمینیت کارتن چاپی انجام می‌شود. آیا این کار روی مقوا انجام می‌شود که فقط پس از گذراندن این مراحل وارد مرحله ساخت مقوا می‌شود.

در فرایند کارتن‌سازی عادی علاوه بر مرحله ساخت کارتن، طرح بر روی کارتن توسط دستگاه چاپ فلکسو چاپ می‌شود که کیفیت کارتن‌ها را کاهش می‌دهد، مهم‌ترین نکته این است که فرآیند لمینیت به‌طور کامل به پایان رسیده است مراحل تولید کارتن: چاپ مستقیماً روی خود کارتن انجام می‌شود که باعث می‌شود کیفیت و قدرت طراحی روی کارتن کاهش یابد.

تولیدکننده کارتن لمینتی

تحویل 3 روزه کارتن اما ده به‌عنوان زیرمجموعه صنایع چاپ کارتن چاپ، یکی از قدیمی‌ترین و مجهزترین تولیدکنندگان کارتن لمینت در کشور است. این شرکت باهدف بهبود کیفیت و کاهش زمان تولید و همچنین خلاص شدن از شر واسطه‌ها و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کلیه ماشین‌آلات لازم را در صنعت جمع‌آوری کرده است، بنابراین کلیه خدمات از قبیل چاپ و خدمات پس از چاپ تمام عملیات چاپ در این گروه در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

تولید کارتن‌های لمینت به دلیل حساسیت کار ازنظر طراحی و چاپ و همچنین کیفیت تولید کارتن و با توجه به کاربردهای آن‌که بیشتر برای بسته‌بندی کالاهای لوکس و صادرات است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.، باید به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت تولید شود؛ بنابراین واحد کنترل کیفیت این شرکت توجه ویژه‌ای داشت تا محصول خارج‌شده از کارخانه کوچک‌ترین نقصی نداشته باشد.

صنعت کارتن‌سازی و به رسمیت شناختن بهترین‌ها در این زمینه دغدغه امروز و دیروز نیست و همیشه موردنیاز مردم بوده است. کمبود مواد به دلیل تحریم یا کمبود مواد اولیه تولید کارتن یکی از دلایل اصلی متخصصان این حوزه است.

 بهترین صنعت کارتن‌سازی در ایران کدام است یا قیمت کارتن افزایش و کاهش می‌یابد که امروز بهانه‌ای برای ما شده است؟

Laminated cardboard

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید